MIN FØRSTE GANG

/
0 Comments


Mitt første alkoholkjøp. 

Jeg var akkurat fylt atten, og skulle feire med noen av vennene mine. Jeg sto på Coop, stirra opp mot hylla der drikkevarene sto. Jeg følte meg faktisk ganske voksen som endelig kunne kjøpe selv. Det eneste problemet var at varene sto i øverste hylle og jeg nådde ikke opp.. Jeg prøvde både å stå på tå og hoppe, men kom ingen vei med det. Jeg ble litt: "hva gjør jeg nå?!" Jeg kunne jo ikke spørre noen om å hjelpe meg å ta ned, det var jo altfor flaut.

Jeg gikk litt rolig rundt for å se etter noe å stå på og til slutt fant jeg det også. Jeg var mer enn litt glad. Jeg har tenkt en del på hvor dum jeg må ha sett ut der jeg sto å hoppa, og ialfall da jeg sto på den krakken.. (bildet er forresten et par år gammelt og det er alkoholfritt øl)


Min første kjæreste.

Hvis vi ser bort i fra småflørtene eller hva jeg nå skal kalle det på barneskolen så fikk jeg min første kjæreste i niende klasse. Noe jeg syns er litt gøy er at venninnene mine veddet om hvor lenge vi kom til å være sammen. Det varte litt lengre enn to uker for å si det sånn, vi er nemlig sammen enda. :-) En liten funfact til. Da han kom til Norge i sjetteklasse så var vi faktisk "shærster". Hvor lang tid husker jeg ikke, men varte lenge gjorde det ikke.


Min første tur utenlands.

Sett bort ifra turer til Sverige og Danmark så var den første turen til et annet land i 2012. Da dro jeg sammen med tantene mine til Liverpool. Det var gøy det!

Min første jobb.

Jeg tjente faktisk penger på å selge egg som vi fikk fra hønene vi hadde. Jeg plukka, vaska, satt de i kartonger og solgte de. Det var utrolig gøy!

Min første mobil.

Klarer ikke helt å huske når jeg fikk min egen telefon, men jeg tror jeg var ni eller ti. Det var en liten skyvemobil fra Samsung og jeg var kjempestolt.


Mitt første møte med sminke.

Da jeg gikk i sjette og sjuendeklasse var jeg helt besatt av sminke. Jeg kunne det ikke, men å gå med ansiktet dynket i foundation, alt for mye mascara og svart eyeliner langt under øynene var tydeligvis noe jeg synes så greit ut..  Foundationen jeg brukte heter Dream Matte Mousse og er fra Maybelline. Det var den eneste jeg fant som jeg kunne bruke for min hudtone. æsjogfysj


Mitt første kjæledyr.

Jeg er oppvokst med både hunder, katt og høner, men mitt eget kjæledyr som bare var min var kaninen, Ludde. Jeg fikk han i 2009 og jeg var så glad i han. Han kom seg ut av buret en natt og ble dessverre tatt av et rovdyr. :-(

Håper dere likte innlegget :-)




You may also like

Ingen kommentarer :

Drevet av Blogger.